torsdag 17 november 2011

Gilla!


Gilla!
Dela engagemang , Passion och idéer via Sociala medier
Brit Stakston
Idealistas förlag
2011
160 sidor


Här kommer en alldeles nyproducerad bok med en massa bra tips för små och stora organisationer som vill ha hjälp att sprida sitt budskap och sina idéer. Praktiska tips, tips på webbadresser, case som berör som ligger när i tiden.

De sociala medierna är något som vuxit fram explosionsartat de senaste åren. Det finns en mängd olika kanaler att synas i. Brit Stakston hjälper oss här att metodiskt gå igenom det som finns för tillfället, hur man kan tänka, hur de kan användas och vad man kan göra.

Genom de exempel som också finns i boken kan man hitta ytterligare tips på hur man kan tänka.

Boken är uppdelad i tre olika avdelningar och efter varje avdelning är Erik Wagner med och ställer samtalsfrågor som man kan använda sig av i organisationen för att komma vidare hur man själv skall jobba.

Det var en lättläst bok och den gav som sagt många bra konkreta tips och idéer. Jag kan verkligen rekommendera den till alla som är det minsta intresserade av sociala medier eller vill veta mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar